Моніторинг якості освіти

Моніторинг – це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

Завдання моніторингового дослідження:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об’єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
  2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ЗДО.
  3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ЗДО прикінцевій меті – вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.
  4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ЗДО.
  5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

Моніторинг якості освіти в ПідлипненськомуДНЗ «Колосок»

за 2022/2023 н.р.

На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», та плану роботи закладу дошкільної освіти на 2022/2023 н.р. проведено  моніторинг якості освіти за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіни (нова редакція).  В кінці червня 2023 року був  проведений моніторинг досягнень дітей відповідно до віку (підсумковий), вивчено стан підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, розроблені заходи роботи з дітьми, які мають низький рівень підготовки (на оздоровчий період).

Моніторингове дослідження розвитку дітей було проведено в групах дошкільного віку на виконання Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) за наступними освітніми лініями:

  • «Особистість дитини» (фізичний розвиток, БЖД),
  • «Мовлення дитини»,
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальної просторі» (логіко-математичний розвиток),
  • «Дитина в природному довкіллі»,
  • «Дитина в соціумі»,
  • «Дитина у світі культури».
  • «Гра дитини»

Метою моніторингу було вивчення стану знань і умінь вихованців. А також подальша робота і реалізація навчання завдань Базового компоненту дошкільної освіти.

Завдання  моніторингового дослідження – дослідити рівень знань і умінь програмового матеріалу дошкільниками  відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми «Дитина».

У  зв’язку з карантином були внесені відповідні корективи в проведенні моніторингу. Так, як робота з дітьми проводилась в дистанційному режимі, то вихователі опирались на результати попереднього моніторингу, проміжного, проведення контрольних занять в період до 10.03.2023. Враховувалось спостереження за дітьми в різних видах діяльності впродовж всього навчального року. Також проводилось оцінювання результатів дитячих робіт, виконаних під час дистанційного навчання та враховувалась думка батьків.

Обстежено: 25 дітей. Після проведеної роботи ми вийшли на такі результати.

Загальні дані моніторингу якості освіти

Освітня лінія «Мовлення дитини»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 2 3 2 1 2 4 2 1 4 3 1 0
 

%

25

%

37

%

25

%

13

%

22

%

44

%

22

%

11

%

50

%

37

%

13    % 0

%

 

Освітня лінія «Особистість дитини»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 1 3 3 1 2 3 3 1 2 3 3 0
 

%

13

%

37

%

37

%

13

%

22

%

33

%

33

%

11

%

25

%

37

%

37    % 0

%

 

 

 

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 2 3 2 1 4 3 1 1 4 3 1 0
 

%

25

%

37

%

25

%

13

%

44

%

33

%

11

%

11

%

50

%

37

%

13   % 0

%

 

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 2 3 2 1 5 2 2 0 5 2 1 0
 

%

25

%

37

%

25

%

13

%

55

%

22

%

22

%

7

%

62

%

25

%

13    % 0

%

 

Освітня лінія «Дитина в світі культури»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 2 2 3 1 3 2 3 1 4 3 1 0
 

%

25

%

25

%

37

%

13

%

33

%

22

%

33

%

11

%

50

%

37

%

13% 0

%

 

Освітня лінія «Гра дитини»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 3 2 2 1 5 3 1 0 4 4 0 0
 

%

37

%

25

%

25

%

13

%

55

%

33

%

11

%

0

%

50

%

50

%

0   % 0

%

 

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 1 3 2 2 2 3 2 2 3 3 2 0
 

%

13

%

37

%

25

%

25

%

22

%

33

%

22

%

22

%

37

%

37

%

25    % 0

%

 

Загальні дані моніторингу якості освіти

 

4 р.ж. 5 р.ж. 6 р.ж.
Кількість дітей всього 8 9 8
В Д С Н В Д С Н В Д С Н
Кількість дітей 2 3 2 1 4 3 2 2 4 3 1 0
% 25% 37% 25% 13% 44% 33% 22% 22% 50% 37% 13% 0%

 

Незважаючи на непередбачувані та складні умови сьогодення, моніторинг якості освіти вихованців на кінець 2022/2023н. р. виявив достатні показники рівня розвитку дітей.

Причини недостатньої успішності деяких дітей середнього та старшого дошкільного  віку – це не розвинене монологічне і діалогічне мовлення, не систематичне відвідування закладу дошкільної освіти впродовж року та індивідуальні особливості дітей.

Для досягнення кращих результатів потрібно звернути увагу на розширення, у дітей середнього віку активного словника, зробити акцент на розвиток мовлення.

Дати елементарні поняття про творчість, розвивати почуття радості від зробленої роботи. Навчити помічати красу навколишнього світу шляхом спостереження та розглядання картин  відомих художників дітей як середнього так і  старшого дошкільного  віку:

Резерв роботи та шляхи досягнення результативності:

-забезпечення широкого спектру та високого рівня розвитку дітей в різних напрямках програми за рахунок специфічного симбіозу методів та прийомів корекційного навчання;

-впровадження технології індивідуального розвитку дітей дошкільного віку.

 

Інформація

про проведення моніторингу

рівня сформованості основних компетенцій дітей

дошкільного віку Підлипненського ДНЗ «Колосок» 2022-2023 н. р.

 

Відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» діяльність закладу дошкільної освіти була спрямована на виконання основних завдань Базового компоненту дошкільної освіти. У 2022/2023 навчальному році Базовий компонент дошкільної освіти реалізувався програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджені Міністерством освіти і науки України. Інваріантна складова реалізовувалась комплексною освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина». У 2022/2023 навчальному році проводився моніторинг рівня компетентностей дітей: молодшого та середнього дошкільного віку проводився відповідно до вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» за картками компетентності, а кваліметричною моделлю проводився моніторинг знань дітей старшого дошкільного віку.  Дані про моніторинг розвитку дітей були проаналізовані за результатами проміжного моніторингу у січні 2023 року. Моніторинг старшого дошкільного віку був проаналізований у лютому 2023 року. Моніторингом було охоплено 83 % дітей. Була обстежена різновікова група група дітей молодшого, середнього віку «Квіточка». Моніторингом було охоплено 11 дітей , що складає 80%. Позитивна динаміка у розвитку фізичних якостей дітей спостерігалася протягом 2022-2023 навчального року. Велика увага приділялася роботі з мовленнєвого розвитку дітей, також розвитку творчих здібностей. Аналіз засвоєння програми групи показав, що 78 % дітей мають високий рівень, 22 %- достатній рівень.

Моніторинг стану готовності до шкільного навчання показав, що із 12 дітей-випускників за психологічними та педагогічними критеріями готові до навчання у школі 100% дітей. Спостерігався більш стрімкий розвиток пізнавальних процесів та сформованість системи знань. Аналіз розвитку дітей ІІ різновікової групи «Сонечко» показав, що із 14 дітей високий рівень мають 6 (46%), середній – 7 (54%) рівень компетентності за програмою відповідно віку.

На реалізацію завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку проводилося обстеження рівня розвитку основних рухів вихованців, з допомогою якого вдалося продіагностувати якісні й кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників.

Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою «Дитина», виконання Базового компонента дошкільної освіти за підсумками 2022/2023 навчального року дає підстави вважати, що робота педагогів була вагомою та результативною.