Організація освітньої роботи в літній період.

Безпека життєдіяльності
У реаліях сьогодення особливо значущим є розуміння, що життя постає
найвищою цінністю людини (Загальна декларація прав людини, Декларація прав
дитини, Конвенція про права дитини, нормативні документи ЮНІСЕФ), а
потреба в безпеці є однією з базових потреб особистості (А. Маслоу). У Законі
України “Про освіту” метою дошкільної освіти визначено забезпечення
цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей
шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих
навичок.
Одним із пріоритетних завдань літнього періоду має стати формування в
дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, формування в них
навичок безпечної поведінки та стресостійкості, збереження життя та здоров’я
(фізичного, психологічного, емоційного).  У його межах слід організувати освітню
діяльність з дітьми за такими напрямами: правила безпеки під час евакуації,
мінної безпеки (правила мінної безпеки, UNICEF розробила спеціальний комікс
“Суперкоманда проти мін”); правила дорожнього руху; правила поведінки на
вулиці, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми; правила безпечної
поведінки під час відпочинку на сонці, у лісі, біля водойми; користування
електричними й газовими приладами; запобігання харчовим отруєнням і
кишковим інфекціям.
Одна зі складових безпечного освітнього простору — інформаційна безпека
дитини. Дорослим слід постійно спілкуватися з дітьми,
бути поруч, відповідати на їхні запитання, враховуючи вікові особливості. Разом
із тим у розмові з дітьми обов’язково наголошувати, що нас захищають і ми
переможемо.
При проведенні роз’яснювальної роботи  щодо
необхідністі дотримання ними правил безпеки важливо говорити, що ми знаємо,
як убезпечити себе, повторювати правила, як поводитися під час сирени, та
правила безпеки під час обстрілів; закріплювати інформацію, яку дитина має
знати відповідно до віку (власне прізвище та ім’я, адресу, кого з дорослих і де
можна знайти, якщо дитина опинилась сама).
Доцільно використовувати онлайн-матеріали,
розміщені на сайті МОН “Сучасне дошкілля під крилами захисту”, “THE LEGO
FOUNDATION” — ігрові онлайн-взаємодії для дошкільнят.
Педагоги та дитячі психологи за
підтримки МОН створили Telegram-канал “Підтримай
дитину”(https://t.me/pidtrumaidutuny), де розміщено прості рекомендації, ігри та
розвивальні вправи, які можна виконувати в сховищі, вдома чи під час евакуації.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *