Річний звіт директора(завідувача) за 2021-2022 навчальний рік

I РОЗДІЛ

Аналіз діяльності Підлипненського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) “Колосок” Конотопської міської ради Сумської області за 2021/2022 навчальний рік

У Підлипненському дошкільному навчальному закладі (дитячий садок) “Колосок” Конотопської міської ради (далі – ЗДО, заклад) функціонувало 2 різновікових групи. Групи функціонували з такою наповненістю дітей: 1 різновікова група “Квіточка” (молодший,середній дошкільний вік) – 14 дітей; ІІ різновікова група “Сонечко” (середній, старший дошкільний вік) – 16 дітей; Режим роботи груп — 10,5 годин.

Дитячий контингент налічував30 дітей, згідно заяв батьків.

ЗДО – україномовний. У своїй діяльності ЗДО керувався законодавством України та чинними нормативно – правовими актами в галузі освіти.

  1. Освітнє середовище закладу

Одним з основних компонентів успішного та безпечного функціонування ЗДО є його матеріально-технічне забезпечення.

Продовжує функціонувати сайт закладу https://dnz15.osvita-konotop.gov.ua ,

сторінка в соціальній мережі «Fecebook» https://su.isuo.org/koatuu/view/id/5910100000 ,де висвітлювалась інформація про роботу закладу та життя вихованців.

Питання організації харчування дітей у закладі було і залишається одним із актуальних.

З 01.02.2022 року організація харчування здійснювалася за системою НАССР. На харчоблоці був проведений поточний ремонт приміщень, оновлено кухонний інвентар. Технологічне обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані, проте потребують придбання холодильної шафи.

Для приготування страв у наявності картотека, де вказані назви продуктів, хімічний склад, енергетична цінність та технологія приготування. Асортимент страв корегувався в залежності від сезону відповідно до примірного чотиритижневого меню, яке складене на зимовий, весняний, літній періоди. Усі продукти харчування отримували від постачальника з супровідними документами, які підтверджували їх походження, безпечність, якість, дату виготовлення, термін реалізації, умови зберігання. Видача готових страв відбувалася лише після дозволу сестри медичної старшої. В меню вводилися фрукти та фруктові соки, свіжі овочі завдяки чому організовувалося триразове харчування. Затверджена вартість харчування на один день – 34 грн на одну дитину в ясельних групах та 50 грн., в садових групах (60% вартості сплачують батьки, решту – Конотопська міська рада). З пільгових категорій безкоштовно харчувалися – 7 дітей: з сімей учасників бойових дій АТО – 2 дитини, з малозабезпечених сімей – 1 дитина, 50% – з багатодітних сімей – 4 дитини.

Упродовж 2021/2022 н.р. середній показник виконання норм харчування (основні продукти) становив 83,6% (в минулому році цей показник становив – 80.2%). Слід відзначити, що 100% виконуються такі види продуктів як картопля, хліб, крупи бобові, м’ясо, кондитерські вироби, масло вершкове, олія, сир твердий, яйця, сметана, фрукти та соки. Трохи нижчими (в межах 85-95%) – риба, сир кисломолочний, молоко, фрукти сушені, борошно, фрукти, соки та овочі. Адміністрація ЗДО тримала на постійному контролі питання ведення документації з харчування, дотримання вартості харчування, виконання натуральних норм, технології приготування страв, виконання тендерних умов доставки продуктів, відповідності сертифікатів, санітарних документів на машину та експедитора, забезпечення санітарно -гігієнічних вимог тощо.

Питний режим організовано згідно вимогам, кип’ячена вода завжди свіжа та в наявності. В умовах роботи закладу, під час карантину на COVID-19, меню- розклад розміщувалися в доступному для батьків інформаційному місці на території закладу та висвітлювалися на сайті закладу – меню, вартість, норми та фотографії їжі.

Педагогічні працівники дотримувалися принципів наступності, єдності вимог в закладі дошкільної освіти і в родині. Виконання вимог програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок, питання раціонального харчування дітей вносилися у тематику засідань батьківських зборів, виробничих нарад. Відповідна робота проводилась з батьками вихованців в онлайн-режимі та в групах Viber, де висвітлювалася відповідна інформація: «Організація харчування дітей вдома», «Які продукти корисні для здоров’я дітей».

Слід зазначити, що упродовж 2021/2022 н.р. у ЗДО не було жодного випадку харчових отруєнь, що свідчить про належний стан організації харчування, так як контроль за організацією харчування проводиться на постійній основі.

З батьками проводилися анкетування щодо питань харчування дітей в ЗДО, щоб спільно вирішити, як поліпшити якість харчування. У ЗДО не було зафіксовано порушень санітарно-гігієнічних вимог з боку Держпродспоживслужби.

Проте існує нагальна потреба у придбанні холодильного обладнання на харчоблоці та урізноманітнення страв з овочів та фруктів.

У ЗДО належна увага приділялася організації роботи з персоналом та здобувачами освіти з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, цивільного захисту, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, протипожежної безпеки тощо. На сайті ЗДО було оприлюднено «Порядок пропускного режиму та правила відвідування ЗДО».Відповідно до плану роботи в ЗДО упродовж року були проведені «Тижні пожежної безпеки» (вересень, травень) і «Тиждень безпеки дитини» (жовтень, квітень), метою яких було поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків; вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій.

За звітний період випадків травмування серед дітей та працівників не зафіксовано. Таким чином робота з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗДО в 2021/2022 н. р. носила комплексний характер.

У ЗДО створені всі належні умови для зміцнення та збереження здоров’я дітей. Ранкова гімнастика та фізкультурні заняття проводилися у теплу пору року оздоровча робота відбувалася на ігровому майданчику. У ЗДО проводилися профілактичні заходи з попередження захворювань – це підтримка чистоти, кварцювання приміщень закладу, провітрювання.

Медичне обслуговування здійснювалося старшою медичною сестрою, Кирсановою Я.І. Основними напрямками роботи стали дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні та на території, проведення оздоровчо-профілактичної роботи та організація харчування. Під особливим контролем був температурний режим приміщень. Значна увага приділялася зниженню захворюваності дітей, охороні життя і зміцненню їх здоров’я. Постійно проводився аналіз стану здоров’я дітей. Визначались групи здоров’я та фізичний розвиток дітей. Ці показники враховувались під час проведення занять з фізичної культури, при організації рухового режиму, упродовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор тощо. Система проведення заходів оздоровчого напрямку з безпеки життєдіяльності сприяли зниженню захворюваності на 15%. Аналізуючи стан захворюваності дітей можна зробити висновки, що основні захворювання – це ГРВІ. Під час роботи ЗДО в умовах карантину колектив суворо дотримувався профілактичних та протиепідемічних заходів.

Антибулінгова політика ЗДО охоплювала всіх учасників освітнього процесу. Кожен працівник знав про антибулінгову політику та дотримувався правил та процедур нею встановлених. Здійснювалася поетапна діяльність з протидії насильству та булінгу: практичним психологом Хоменко О.С., систематично поширювалися просвітницькі матеріали серед батьків, проводилися спостереження за дітьми, напрацьовано інструментарій для діагностування рівня психоемоційної напруги, тривожності, агресивності в дитячому колективі, проводився аналіз мікроклімату в колективі, забезпечувалося дотримання етичних норм, повага до гідності, прав і свобод людини. ЗДО. У 2021/2022 н. р. випадків булінгу не було зареєстровано.

Проте, для створення безпечного та комфортного середовища для здобувачів освіти існує необхідність дообладнати приміщення ЗДО сучасною автоматичною пожежною сигналізацією, облаштувати сходи центрального входу до закладу з навісом , замінити вхідні двері, утеплити та облаштувати північну зовнішню стіну будівлі. Придбати холодильне обладнання на харчоблок. Дообладнати найпростіше укриття згідно рекомендацій.

2.Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку,

набуття нею життєвого соціального розвитку

Згідно з рішенням педагогічної ради Підлипненського ДНЗ “Колосок” протокол №1 від 31.08.2021 року) освітній процес у закладі здійснювався за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Упродовж 2021/2022 навчального року ЗДО 2020/2021 ЗДО працював над такими завданнями:

1.Продовжувати роботу з національно – патріотичного виховання дошкільників засобами української народної гри.

2.Формувати мовленнєву та пізнавальну компетентність дошкільників за допомогою мнемотехніки.

3.Удосконалювати роботу щодо модернізації системи фізичного виховання через різні форми рухової активності та впровадження в освітній процес новітніх здоров’язбережувальних технологій.

Двічі на рік (вересень, січень) здійснювався моніторинг досягнень дітей за освітніми лініями у межах Базового компоненту дошкільної освіти. Підсумки моніторингу свідчать про стабільно достатній рівень засвоєння дітьми програмового змісту. Результативність навчання з усіх розділів програми в І різновіковій групі “Квіточка” складає 91%, в ІІ різновіковій групі “Сонечко” – 95%.

Практичним психологом була проведена діагностика рівня готовності старших дошкільників до навчання в школі. Результати діагностики показали, що за психологічними критеріями на травень високий рівень готовності до навчання в школі мають 28% дітей; достатній – 44,61%, середній рівень мають 22,18 %, низький – 5,02%. Результати свідчили, що діти – випускники володіють загально-навчальними вміннями та навичками, вміють узагальнювати, аналізувати, порівнювати. Об’єктивним показником рівня професіоналізму педагогічного колективу є показники якості його освітніх послуг. Основною формою освітньої діяльності дітей дошкільного віку в ЗДО є різні види організованої діяльності. Заняття проводилися індивідуальної та групової форми організації. Тривалість занять для дітей молодшого дошкільного віку – 15 хвилин; середнього дошкільного віку – 20 хвилин; старшого дошкільного віку – 25 хвилин. Фізкультурні заняття збільшувалися на 5 хвилин. На безоплатній основі організовувалися гуртки: «Люби і знай свій рідний край» (керівник: Оксана ТАРАСЕНКО), «Шкіряний м’яч» (керівник: Антоніна СТРІЛЕЦЬ), «Вправні рученята» (керівник: Анастасія АКІШИНА).

Заняття цих гуртків проводилися у формі гри в другій половині дня, що не призводило до психологічного та фізичного перенавантаження дітей. Охоплено 20 дітей, що становить 66% (від кількості дітей віком від 3 до 7 років). Гурткова робота сприяла своєчасному виявленню обдарованості дітей і задоволенню естетичних, пізнавальних, рухових, мовленнєвих та інших потреб дітей, розвитку відповідних здібностей.

У ЗДО проводилось багато масових заходів для дітей: тематичні тижні, тематичні дні, розваги, вікторини, які розвивали у дітей вміння співпереживати, допомагати іншим, обирати відповідні способи спілкування в різних життєвих ситуаціях.

Проте, залишаються невирішеними до кінця питання в роботі ЗДО:

  • впровадження інноваційних технологій в систему фізкультурно- оздоровчої роботи;

удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку.

Фахова діяльність педагогічних працівників закладу

Відповідно до штатного розпису заклад дошкільної освіти укомплектовано педагогічними кадрами на 100%. Педагогічний процес у ЗДО забезпечували кваліфіковані спеціалісти: директор(завідувач), музичний керівник, практичний психолог та 4 вихователя. Всього 7 осіб педагогічного складу, технічного персоналу – 5 осіб, 1 сестра медична старша. Повну вищу освіту мають 5 педагогів (93%), з них: «спеціаліст першої категорії» – 1 (7,5%) педагог, «спеціаліст другої категорії» – 2 (31%), «спеціаліст» – 7 (54%) педагогів.

Особлива увага приділялася самоосвіті педагогічних працівників. Педагогічний колектив ЗДО брав участь в онлайн режимі в пленер – практикумах з провідним педагогом та науковцем, доцентом Харківського національного педагогічного університету ім. Г. Сковороди, ігромайстром Миколою ШУТЬ, у режимі онлайн тренінгу з мнемотехніки з провідним педагогом, психологом, президентом ГО «Асоціація розвитку творчої особистості «ВАРТО» Геннадієм ЧЕПУРНИМ та семінарі по оновленому БКДО з кандидатом психологічних наук, членом авторської групи Ольгою БАЙЄР. Педагоги ЗДО упродовж навчального року були учасниками вебінарів від видавництва «МЦФР», «Генеза», були слухачами обласних науково – практичних семінарів при «Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти».

У порівнянні з минулим роком, планування освітнього процесу педагогами ЗДО змінилося: 85% – використовували довільну форму планування

(друковану), 15% – комбіновану (друковану + рукописну). Педагоги застосовували в освітньому процесі сучасні технології та методики, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної освіти компетентностями та наскрізними уміннями: мнемотехніку, коректурні таблиці, пошуково-дослідницьку діяльність, ейдетику, методику навчання дітей розповіданню за схемами, теорія розвитку винахідницьких завдань, ІКТ, ігротехніку, що значно урізноманітнило й полегшило роботу з дітьми . Інформаційно-комп’ютерні технології успішно використовувалися і в методичній роботі, на педагогічних нарадах, семінарах, консультаціях, під час атестації педагогів, що сприяло підвищенню їх інформаційної грамотності .

Методична робота була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів показав, що вони мали науково – методичний та пізнавальний характер, спрямовані на усунення недоліків, допущених в питаннях організації освітнього процесу. Всі форми методичної роботи (інтерактивний семінар, семінари-практикуми, творча майстерня, відкритий мікрофон, круглий стіл, методичні тижні, практикум, консультації, майстер-класи, дні педагогічної майстерності, анкетування, діагностика, тренінг, колективні перегляди, онлайн – конференції) сприяли розвитку творчості педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетенції на 20 %. та будувалася на діагностичних засадах, диференціації освітнього рівня, досвіду, професійних запитів кожного педагога та передбачалися в річному плані.

Для підвищення якості освітнього процесу проведено п’ять засідань педагогічної ради: “Підсумки літньої оздоровчої кампанії. Підготовка до нового навчального року”,”Формування мовленнєвої та пізнавальної компетентністі дошкільників за допомогою мнемотехніки”, “Національно – патріотичне виховання засобами української народної гри”, “Результативність освітньої роботи з дошкільниками”. Педагогічні ради відзначались актуальністю та доцільністю тематики, інноваційним підходом з використанням інтерактивних форм та методів. Рішення педагогічних рад виконано на 100%.

Тематики семінарів, семінарів-практикумів, майстер-класів та консультацій спрямовувалися на набуття практичних навиків у педагогів щодо ігрової компетенції дошкільників засобами фребельпедагогіки, розвитку мовлення дітей, творчого мислення, попередження педагогічного вигорання педагогів, роботі з ІКТ, розвиток креативного мислення, формування культури сортування сміття, патріотичного виховання дошкільників.

Анкетування педагогів показало, що методична робота проводилася на високому рівні: результативними формам проведених методичних заходів були: майстер-класи -90%, колективні перегляди -70%, практикуми -90%,

теоретичні семінари – 30%; нетрадиційні форми проведення методичних заходів (відкритий мікрофон, круглий стіл, творча майстерня, методичні тижні тощо) оцінено на високому рівні – 100%.

Поповнено новою методичною літературою та посібниками з таких розділів програми: «Ознайомлення з довкіллям», «Мовленнєвий розвиток», на кожну групу придбана програма «Дитина» та методичні рекомендації до неї; оновлено нормативну базу, організовані виставки та виставки-презентації нової методичної літератури та авторських посібників педагогів; оформлено папку «Булінг», «Базовий компонент дошкільної освіти»; оновлені дані особистих карток педагогів, організовані тематичні тижні «Тиждень казок», «Художньо-естетичний тиждень», «Кольоровий тиждень», «Тиждень толерантності», «Тиждень цивільного захисту», «Тиждень безпеки життєдіяльності», «Тиждень екології», «Тиждень дорожнього руху», «Тиждень прав дитини», що сприяло збільшенню обізнаності педагогів з фахових питань на 40%.

Проведені різноманітні форми роботи (онлайн): індивідуальні консультації з питань формування соціально-комунікативної компетентності у дітей; удосконалення української мови в освітньому процесі; бесіди, де обговорювалися питання психологічних особливостей дошкільників, проблеми підготовки дітей до навчання у школі. Для батьків І молодшої групи були проведені онлайн заняття школи молодих батьків «Мамина світлиця» (онлайн), для старших груп були проведені заняття «Школи майбутнього першокласника» (онлайн). Упродовж року робота з батьками проводилась на платформі Viber, Telegram, Skype та Google. Ці заходи підвищили рівень обізнаності батьків з питань дошкільного виховання на 25%, в порівнянні з минулим роком.

Продовжено співпрацю з Підлипненською ЗОШ І-ІІІ ступенів. Вихованці ЗДО відвідували свята та розваги у ПЗОШ, приймали участь у спільних акціях.

Проте, потребують уваги такі питання, як:

  • активне використання та впровадження педагогами інноваційних технологій в освітній процес;

– мотивація педагогів до самоосвітньої та творчої діяльності в умовах оновленого змісту освітнього процесу та викликів сьогодення.

3.Управлінська діяльність

Управлінська діяльність була спрямована на реалізацію інноваційних підходів до освітнього процесу, активізацію педагогів через створення оптимальних умов для прояву та розвитку їх творчого потенціалу, стимулювання процесу якісних змін у професійній діяльності педагогів.

У ЗДО затверджено порядок прийому батьківської громади директором(завідувачем), що сприяє поліпшенню роботи з батьківською громадою.

Систематично проводився контроль освітнього процесу, який був своєчасним, компетентним та охоплював всі суттєві питання та всі групи. Завдяки використанню різних форм і методів контролю, визначився позитивний вплив на підвищення якості роботи педагогів на 15%, як засвідчила діагностика.

Застосовуючи різноманітні схеми та картки контролю, адміністрація дотримувалася основних принципів діяльності: конкретні урахування всіх факторів під час аналізу занять та урахування індивідуальних особливостей вихователя.

Упродовж року були проведені 5 тематичних вивчення з таких питань: «Готовність груп до нового навчального року» (довідка до педагогічної ради, групи І, ІІ), «Вивчення стану адаптації новоприбулих дітей» (довідка до педагогічної ради, група І), «Стан освітньої роботи з використання інноваційних технологій на засадах застосування технічних і медіадидактичних засобів» (довідка до педагогічної ради, групи І,ІІ), «Стан організації роботи щодо мовленнєвого виховання дошкільників» (довідка до педагогічної ради, групи І,ІІ), «Формування національно-патріотичних почуттів в умовах ЗДО» (довідка до педагогічної ради, групи І, ІІ), Оперативний контроль упродовж року був спрямований на вивчення таких питань: «Організація харчування дітей в ЗДО», «Організація роботи з охорони життя та здоров’я дітей», «Виконання режиму дня в організації життєдіяльності дошкільників», «Готовність вихователів до проведення освітнього процесу: занять, прогулянки, праці, інших видів діяльності дітей», «Стан ведення ділової документації, номенклатури справ», «Стан самоосвіти педагогічних працівників», «Створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей на вулиці. Оснащення дитячих ігрових майданчиків», «Проведення фізкультурно-оздоровчих заходів». Це сприяло покращенню освітньої роботи в групах ЗДО. Рекомендації за результатами вивчення виконані на 100%.

Упродовж року проведено: 3 виробничі наради, на яких обговорювалися питання: профілактика дитячого травматизму, режим роботи ЗДО, підготовка до літнього оздоровлення. На загальних зборах колективу упродовж року розглядали такі питання: харчування дітей; ознайомлення зі звітом директора, з Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗДО та Стратегією розвитку ЗДО, Положенням про академічну доброчесність. Рішення зборів виконано на 100%.

Річний план роботи ЗДО виконано на 100%.

Проте, залишаються невирішеними питання:

– популяризація у фахових виданнях досвіду роботи педагогів ЗДО.

4.Узагальнені висновки щодо здобутків, труднощів, недоліків у роботі ЗДО у 2021/2022 н.р.

Аналіз роботи закладу за 2020/2021 н.р. показав, що для реалізації поставлених завдань були об’єднані зусилля педагогічного колективу та адміністрації. Вдало підібрані форми методичної роботи з кадрами позитивно вплинули на організацію життєдіяльності та рівень досягнень дітей.

Водночас, як зазначалось в аналізі, є проблеми, які надзвичайно актуальні на сучасному етапі освітньої діяльності, а тому потребують вирішення у новому навчальному році. Виходячи з недоліків роботи, зазначених вище, у наступному навчальному році слід спрямувати діяльність усіх служб ЗДО на удосконалення роботи з різних аспектів життєдіяльності закладу, а саме:

  • облаштування східців центрального входу в заклад і навісу над ними, заміна вхідних дверей;

  • придбанні нового холодильного обладнання на харчоблок;

  • обладнання приміщення ЗДО протипожежною сигналізацією;

  • облаштування зовнішньої стіни північної сторони закладу,закінчення термомодернізації закладу;

    – спрямуванні активному використанні та впровадженні педагогами інноваційних технологій в освітній процес;

  • впровадженні інноваційних технологій в систему фізкультурно-оздоровчої роботи;

  • удосконаленні роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку;

– популяризації досвіду роботи педагогів ЗДО у фахових виданнях.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *